Content Marketing: 5 σημαντικές τάσεις για το 2014

Posted: March 3, 2014 in Uncategorized

Ένας νέος επιστημονικός κλάδος αναδύεται…

Το 2013 ήταν μια χρονιά που το content marketing τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη πήγε ένα βήμα πιο κοντά στο να θεωρείται ένας νέος επιστημονικός κλάδος του marketing! Oι ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο του digital και της τεχνολογίας, αλλά και οι στάσεις και συμπεριφορές των πελατών αποτέλεσαν έως σήμερα σημαντικούς παράγοντες ανάπτυξης του content marketing. Στις ΗΠΑ ήδη το 90% των marketers ακολουθούν και εφαρμόζουν content marketing στρατηγικές προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά, να κερδίσουν νέους πελάτες και να βελτιώσουν τη διατηρησιμότητα του πελατολογίου τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Content Marketing Institute και Marketing Profs, ένα σημαντικό μέρος του marketing budget, το οποίο στις μεγάλες επιχειρήσεις φθάνει το 19%, αφιερώνεται αποκλειστικά στο σχεδιασμό, τη δημιουργία και την προώθηση περιεχομένου τόσο στα on line όσο και στα off line μέσα.

 Οι 5 πιο δημοφιλείς μορφές content marketing στις ΗΠΑ

Social Media 88%
Αρθρα σε εταιρικό website 78%
e-newsletters 76%
Blogs 72%
Videos 72%

Έρευνα που διεξήγαγε ηλεκτρονικά το καλοκαίρι του 2013 το Content Marketing Institute και ο οργανισμός Marketing Profs σε 4,397 επαγγελματίες marketers

 Οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο content marketing το 2014

 1. “Story telling

Μπορεί το content να αποτελεί σήμερα το «βασιλιά» για κάθε marketing στρατηγική από την άλλη πλευρά ο τρόπος με τον οποίο οι διάφορες μάρκες δημιουργούν περιεχομένο είναι ιδιαίτερα κρίσιμος. Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να αγγίξει την καρδιά και το μυαλό των καταναλωτών και κυρίως το συναισθηματικό τους κόσμο, έτσι ώστε να αποσπάσει το πραγματικό ενδιαφέρον τους και να επικοινωνήσει ουσιαστικά μαζί τους. Το περιεχόμενο θα πρέπει να ξεφεύγει από τα στερεότυπα της εταιρικής γλώσσας και να «μιλάει» με έναν εύστοχο και δημιουργικό τρόπο στις αληθινές ανάγκες και τις επιθυμίες του κοινού. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Joe Gardiner, Head of Content strategy στην εταιρία Wardour, «Τα συναισθήματα των ανθρώπων υπαγορεύουν τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να δημιουργήσουμε το περιεχόμενο»

 2. More = More

To Content Marketing δεν είναι ένα project για ένα οργανισμό, αλλά ένα συνεχές, χωρίς τέλος πρόγραμμα δημιουργίας και επικοινωνίας μοναδικού και ποιοτικού περιεχομένου σε δυνητικούς ή υφιστάμενους πελάτες. Οι εταιρίες όλο και πιο πολύ θα αυξήσουν τόσο τις διαφορετικές μορφές content marketing που θα χρησιμοποιούν (12 κατά μέσο όρο σήμερα στις ΗΠΑ!) όσο και τη συχνότητα δημιουργίας και παραγωγής περιεχομένου. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελoύν τα blogs. Όπως αναφέρει ο Jay Baer, Content Strategist, «5 posts σε ένα blog είναι αποδεδειγμένα πιο αποτελεσματικά από ότι 3 σε μία εβδομάδα, εάν δε είναι δύσκολο να παράξεις 2 τότε σκότωσε το blog που έχεις! ”

 3. Συνέπεια σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας

Οι διάφορες μάρκες θα δημιουργούν σταδικά περιεχόμενο το οποίο θα μπορεί να επικοινωνείται με έναν πιο συνεκτικό και ευθυγραμμισμένο τρόπο (integrated way) σε κάθε κανάλι και μέσο που χρησιμοποιούν (owned, earned, paid media). Oι ίδιοι οι πελάτες περιμένουν σήμερα οι εταιρίες να έχουν συνέπεια και συνοχή στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν μαζί τους, ανεξαρτήτα από το μέσο που τελικά επιλέγεται. Ταυτόχρονα, λύσεις «responsive HTML» είναι ιδιαίτερα χρήσιμες προκειμένου το περιεχόμενο να λειτουργεί και να διαχέεται με τον καλύτερο τρόπο σε κάθε μορφής πλατφόρμα όπως laptop, desktop, tablet, smart phones κλπ

4. Το νέο “must” λέγεται visual content

Οι φωτογραφίες σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα στις ΗΠΑ έχουν 600 φορές υψηλότερο engagement rate από ότι ένα απλό κείμενο! Με ελαφρά χαμηλότερο rate ακολουθεί το βίντεο. Το visual content είτε προέρχεται από φωτογραφίες και  infographics είτε videos, οδηγεί αποδεδειγμένα σε μεγαλύτερη διαδραστικότητα μεταξύ των μαρκών και του αντίστοιχου κοινού τους. Το 2013 το 89% των ανθρώπων μεταξύ των ηλικιών 18 – 34 παρακολούθησε στις Ηνωμένες Πολιτείες τουλάχιστον ένα βίντεο την εβδομάδα, ενώ αναμένεται ο αριθμός αυτός να αυξηθεί, τόσο ηλικιακά όσο και σε συχνότητα το 2014. Επιπλέον εκτιμάται ότι και η μέση διάρκεια των βίντεο θα αυξηθεί (long form video content).

5. Προώθηση και διανομή περιεχομένου

Είναι σαφές ότι προτεραιότητα για κάθε εταιρία είναι η δημιουργία αυθεντικού, υψηλής ποιότητας και χρησιμότητας περιεχομένου για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Εξίσου όμως σημαντικό είναι το περιεχόμενο αυτό που παράγεται, να επικοινωνείται και να προωθείτε αποτελεσματικά. Όπως αναφέρει σε πρόσφατο άρθρο του ο Αshley Friedlein στο Marketing Week,  “H εστίαση έχει δoθεί περισσότερο μέχρι σήμερα στο content παρά στο marketing του content”! Έτσι αναμένεται από το 2014 οι εταιρίες να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην προβολή και διανομή του περιεχομένου που δημιουργούν προκειμένου αυτό τελικά να φθάσει στα διάφορα τμήματα πελατών που έχουν επιλέξει

H ανταμοιβή…

Το 2014 εν κατακλείδι όλο και περισσότερες μάρκες θα προσομοιάζουν με εκδότες (publishers), επενδύοντας μεγαλύτερο μέρος των πόρων τους στο content marketing, προσπαθώντας ταυτόχρονα να προσεγγίσουν την αγορά με τον πλέον επιτυχή τρόπο. Επιπλέον, οι marketers θα προσπαθήσουν να παρακολουθήσουν και να μετρήσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις δράσεις τους στον τομέα αυτό, ενώ οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να αναζητούν το καλύτερο και ποιοτικότερο περιεχόμενο ανταμείβοντας με το ενδιαφέρον τους και τις αγορές τους τις εταιρίες που τους το προσφέρουν!

 

 

Leave a comment