Content: The new way of marketing!

Posted: August 27, 2013 in Uncategorized

Είναι κοινή διαπίστωση και δεδομένο ότι το “interruption marketing” * δεν λειτουργεί πλέον. Η λογική «δημιουργώ – προωθώ – πουλάω» (inside – out marketing) επίσης δεν λειτουργεί.

Οι πολίτες σήμερα έχουν ανάγκη να ενημερωθούν ουσιαστικά και αντικειμενικά και όχι μέσω μόνον μιας κλασσικής διαφήμισης και προβολής. Επιθυμούν να μάθουν χρήσιμες και αντικειμενικές πληροφορίες για τις λύσεις που αναζητούν και το σημαντικότερο, μισούν κάποιες μάρκες ή πωλητές οι οποίοι προσπαθούν επίμονα, ενοχλητικά και σε λάθος χρόνο να πουλήσουν σε αυτούς το δικό τους προιόν ή υπηρεσία.

Το αντίδοτο στο “interruption marketing” είναι το “content marketing”. Aντί για επιθετικές πωλησιακές λογικές, ένας content marketer εφοδιάζει τους πελάτες του, αλλά και τους δυνητικούς πελάτες του, με την καλύτερη δυνατή γνώση έτσι ώστε αυτοί να μπορούν να πάρουν τις καλύτερες αποφάσεις σε κάθε φάση της ζωής τους. Όπως αναφέρεται στην ειδική έκδοση “The Grande Guide to B2B content marketing” (Oracle / eloqua), το content marketing θα μπορούσε να ορισθεί σαν «…η  τέχνη της δημιουργίας, επιμέλειας και διανομής υψηλής αξίας περιεχομένου (όχι πωλησιακού, το οποίο επηρεάζει σημαντικά την αναγνωρισιμότητα μιας μάρκας, καθώς και την απόκτηση και διατήρηση των πελατών της»

Το content marketing χρησιμοποιείται πλέον πετυχημένα τόσο από μεγάλες υπερεθνικές μάρκες όσο και από μικρές επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Content Marketing Institute και ο οργανισμός MarketingProfs το 2013 στις ΗΠΑ, το 86% των marketers Β2C χρησιμοποιεί ήδη το content marketing strategy, κατευθύνοντας σε αυτόν τον τομέα το 28%, κατά μέσο όρο, του marketing budget. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το 55% των B2C marketers δηλώνει ότι θα αυξήσει το budget αυτό το 2014!

Επίσης, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι πιο πετυχημένες επιχειρήσεις στο χώρο του content marketing χρησιμοποιούν πάνω από 12 διαφορετικούς τρόπους διανομής του περιεχομένου τους(content marketing tactics), ενώ κατά μέσο όρο κάνουν χρήση 4 διαφορετικών social media channels

 

Oι 10 πιο δημοφιλείς content marketing τακτικές το 2013

Research CMI and MarketingProfs – USA 2013

Content Marketing τακτικές
Social Media (εκτός από Blogs) 84%
Άρθρα στο website της επιχείρησης 84%
e – Newsletters 78%
Videos 70%
Blogs 69%
In person Events 63%
Άρθρα σε άλλα Websites 61%
Mobile περιεχόμενο 43%
Mobile εφαρμογές (apps) 42%
Print Magazines 42%

Σημειώνεται ότι οι 5 πιο αποτελεσματικές τακτικές, σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα είναι, in persons events 62%, e – newsletters 62%, videos 61%, Blogs 57%, social media (εκτός blogs) 57%.

Mέσω του Content marketing και των μοναδικών δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία σήμερα, μια επιχείρηση μπορεί να βελτιώσει με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο τόσο το awareness – knowledge για τα προιόντα και τις υπηρεσίες της, όσο και τη διαδικασία αλλά και το κόστος πρόσκτησης και διατήρησης των πελατών της. Απαιτείται όμως μια στρατηγική στροφή κάθε οργανισμού στη δημιουργία αξιόλογου και σχετικού περιεχομένου και φυσικά η επιτυχής προώθηση και διανομή αυτού του περιεχομένου  μέσω διαφορετικών καναλιών επικοινωνίας.

Όπως συχνά  πλέον αναφέρεται “Content is the new way of marketing!

* Όρος που παρουσιάσθηκε από τον Seth Godin στο βιβλίο «Permission Marketing» περιγράφοντας κατά κύριο λόγο τα παραδοσιακά μέσα και πρακτικές επικοινωνίας

Leave a comment